Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 25 april 2013

 
Tog en spade i handen (bild från desertpeace.wordpress.com) och handskar på händerna. Skulle inventera skogsrutan där jag hade morötter ifjol. Tänkte att jag kunde "stjäla" lite jord därifrån till min inomhussådd... och när jag vände lite på jorden så var den helt "såfärdig"!! Alltså den "redde sig" eller hur man nu säger. Inget kladd, bara lagom härlig fukt... Nästan så jag frestades att plocka fram morotsfrön...

Och visst är det väl så att det går att så riktigt tidigt också? Om det nu en gång går att så på hösten också!!?

Jo, jag avstod, mest på grund av att klockan var så mycket. Men roligt var det. Samtidigt måttade jag upp en liten ruta till bredvid den gamla, tänkte redan ifjol att jag nog ska förstora landet lite där uppe i skogsbrynet, bara för att det är en sån trevlig sluttning, varm och fin. Fåse vad jag får gjort sen. Brännässlor finns det i massor, så det blir nog ett tufft göra. Och stenar, och... 

Våren är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar