Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 10 april 2013

Okej, det här är ett aprilskämt... inga krokusar lär synas än, även om jag inte ens sökt efter dem.

Men "vårbruket" har inletts. Både inne och ute :).

Inne har jag planterat en liten stickling av klockmalvan som jag haft i en glasburk på diskbänkshörnet (en kvist som råkade brytas när jag plockade torra blad från min spretiga moder-klockmalva). Aldrig trodde jag sticklingen skulle överleva, men plötsligt upptäckte jag massor med fina rötter! Så hoppas den tar sig nu då och kanske till och med låter den lilla lilla knoppen slå ut :)! Har redan många år varit rädd att moderplantan skulle förolyckas på nåt sätt, inte orka mera. Tycker så mycket om de fina rosa blommorna! Har ju nog satt upp bilder på dem här också tidigare.

Ute tog jag en första kontroll på komposten. Städade undan lite fult skräp och försökte gömma undan det i ett hörn och la på en del kvistar och löv som jag fick loss från den ännu väldigt frusna marken. Antagligen hålls inte den ordningen när kråkorna och ev "sakletare" gräver där, kanske redan i natt. Men jag har ju försökt. Och dessutom fått en liten start på känslan för vårpysslet ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar