Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 24 april 2013

Mitthobbyrum gick runt lite där ute på gården idag. Påtade i jorden här och där. Lyfte på de torra blomstänglarna från i fjol och sneglade dit under om nåt syntes än.
Och visst syns det lite här och där. Sånt man får vara rädd att fryser om det plötsligt blir minusgrader.

Mrs Scott´s Elliot -aklejorna som jag sådde för nåt år sen kommer nog. Alltför stora blad redan, hur ska de klara sig? Ormöga har små knoppar bland sina blad, men de klarar sig ju nog. Brinnande kärlek kommer upp här och där. Tyckte jag såg början på rosenflockeln, men undrar nog om det inte ändå var ett ogräs jag såg. Jag vet ju att rosenflockeln kan komma tidigt men sen fryser de bort så lätt och man får vänta ända in i juni innan nästa början kommer, och det betyder här att de nästan inte hinner blomma fullt ut innan den första frosten kommer på hösten. Så är det att bo i denna zon...

Det mesta är nog ännu gömt under allt fjolårsskräp. Rörde inte så mycket i det hela än. Värmen måste nog komma lite tydligare först.

Fåse om jag lyckas så något i år. Har börjat samla mjölkburkar, som ju är så behändiga. Men hur ska jag hitta den rätta såjorden, när jag inte ids köpa? Kompostjorden får jag inte blanda i, den blir för kraftig för fröna, tror jag. så jag får nog hitta jord nån annanstans.

Borde gå och titta på den lilla skogsrutan där jag hade morötter ifjol. Den får mig alltid taggad att fortsätta med lite sådd, rensande eller planerande. Men först ska kanske mitthobbyrum få lite renare fönster, så man ser bra ut :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar