Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 13 april 2013

Tror jag hörde vårt svan-par ropa i förrgår kväll! Jag var själv inomhus, men ljudet trängde igenom fönstren, det gick inte att ta miste på. Och tidpunkten var den samma som den brukar vara sommartid när paret förflyttar sig från dagens matplats till nattens vilogömställe. Jag undrar om det bara var önsketänkande eller om det stämde... Kanske jag borde fara ut nu och lyssna noga... fast det regnar ju nu, jag undrar om svanar har skillnad på vädret...

Bilden här ovan är flera år gamnmal. Just nu är det nog mest snö ännu på de platser de här svanarna brukar spatsera och söka mat.

Jag stod utomhus en stund idag på eftermiddagen, så där tyst och stilla :). Jag kortade av en gammal matta som gått sönder i båda ändarna, så jag klippte bort varpknutarna och tog bort ca 7 cm väft från båda mattändorna för att kunna knyta nya knutar. Och det hela gjorde jag utomhus eftersom det dammar en hel del när man tar bort gammal väft. Samtidigt hade jag möjlighet att lyssna till fågelsången runtom i trädgården. Det börjar åter bli den tiden då man måste lyssna lite extra. Inte vilken ringsignal telefonen har, men vilken vårfågel som signalerar att den nu hunnit komma tillbaka hit till norden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar