Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 1 maj 2010

Saknar hästarna och stallet. Vädret idag har ju inte direkt lockat till att rykta dem och pyssla med sånt. Ja, sånt gör vi ju utomhus, vilket är jättebra för mig som allergiker. Då får jag också vara med! :) Men inte just idag då. Tyckte i alla fall att en bild på en mumsande fjording kunde passa, som lite plåster på såren.
I morgon hoppas jag på stallsväder!

Idag har jag försiktigt petat bort lite mera fjolårsskräp ur rabatterna. Men man får vara försiktig så man inte drar upp nåt med rötterna. Långsamt, långsamt börjar det skymta små gröna eller mörkröda skott här och där.
Rosenroten har blivit större över vintern. Det har den blivit varje vinter, ändå är jag lika glad varje år när jag märker att den trivs. Den är ett kärt minne från mitt barndomshem. Den trivdes inte på första stället jag planterade den, men nu... :)
Trädgården ger många glädjeämnen. Och utmaningar. Roligt att det är vår igen... borde ta en titt i min gamla trädgårdsblogg (=gammaldags dagbok) och se vad jag funderade i fjol. Och vad jag kan tänkas vänta mig att hitta var... Konstigt vad man kan glömma...

Men först, ikväll, ska det nog bli en Gripenberg tror jag bestämt. Så de små grå får jobba också.

1 kommentar:

  1. Föreställde mig rosenroten röd av någon anledning, men googlade och hittade dethär stället http://www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html.
    Rosenroten påverkar tydligen humöret på det sättet, också ointaget/genom luften!

    Som sagt Gripenberg var det!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera