Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 28 maj 2010

Jag kom på att den här bloggen kallas Mitt hobbyrum. Okej, häst och ridning är i allra högsta grad hobby. Men det finns mycket annat i Mitt hobbyrum också. Det sker lite klumpvist bara. Nu just är det mera häst, föl, akademisk ridning, Sara Silfverberg kanske, Sally Swift -bok, mocka stallet, rensa i blombänkarna osv.
Men i höstas-vintras var det det här.

Det lila-rosa är bastgarn, köpt på rea, blev till en kasse. Jag blandade virkgarn med för att ge bättre hållbarhet, eftersom bastgarnet går att dra av hur enkelt som helst.

Det gråa nätet är en enkel trekantssjal modell mindre, saknar fransar än, men ska få det i tid till hösten. Garnet är ca 25 år gammalt akryl-nåt, hittat i en gammal resväska jag har fyllt med diverse...

Det jeansblåa är det senaste projektet, tänkt att bli klart i början av sommaren. Garnet köpt förstås på rea, en nylon-bomullsblandning som lätt fastnar i mina trädgårdsjordssträva fingrar och som dessutom stickorna lätt delar på om man har för bråttom. Men färgen och "konsistensen" gillar jag. Fåse om det blir klart...

Slut på den rapporten! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar