Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 22 maj 2010

Det finns bättre dagar och sämre dagar. Oberoende vilken dag det är kan det var skönt att hålla någon i tassen. Då helst en rejäl tass. Man får automatiskt lite tröst.

Angående blomlökar kom ju krokusarna upp, men endast några blommade. Vad kan det bero på? Jag som bara minns att jag i tidningar sett en massa krokusblommor med knappt några synliga blad alls. Jag har bara blad. Men nåja, de kom i alla fall upp!

Angående trädgården annars, så har jag hittat en stor fin sten i åkern bredvid, som passar alldeles utmärkt som bord för en blomkruka vid en av "portarna" i häcken. På andra sidan porten finns redan från tidigare en stensamling som jag haft en liten blomplantering inuti. Men den fordrade så väldigt tät bevattning, vilket jag inte klarar av :), så i stället får stensamlingen snart fungera som bord. Krukorna har jag redan, stora vanliga lerkrukor som jag målat mörkbruna. Nu ska jag bara plocka fram lite ljusblå färg och piffa upp dem lite. Har jag tänkt. Det är förstås möjligt att tanken som var god från början ersätts med en annan, ännu bättre tanke innan jag hinner göra så mycket... Vi får se.

Plockade samtidigt några mindre stenar ur samma åker. Vilken tur att åkern skulle plogas och harvas i år! Annars hade jag inte hittat stenarna nu, när jag behövde dem!! :) De ska placeras som extrahöjning och modifiering av mitt lilla stenparti (högst ett par meter i diameter, mitt på gräsmattan). Stenarna ska ju ändå plockas bort från åkern. Och nu behöver de inte flytta så lång väg!
Den stora stenen vid porten måste jag nog mödosamt rulla dit, den hade jag aldrig orkat lyfta. Återigen tur att det var så nära! Och att ett schaktblad drog den ur åkern till gräsmattskanten så jag fick en början!

3 kommentarer:

  1. Våra krokusar i solen blommande vackert, men de i skuggan har bara fått blad... men ett par lila tulpaner blommar och flera är på kommande...
    Annars så saknas det stenar här... fritt fram att leverera många stenar hit ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har också några ställen där krokusarna bara gett blad. Får hoppas på nästa år!
    Att hålla tass går nog bra bara klorna hålls inne.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Okej, då får vi hoppas på nästa år då :). Hur som helst for gräsklipparen över krokusarna idag, så... Vi går vidare till nästa projekt.
    Har dock inte haft tid med sånt idag. Fölet charmar! :)

    SvaraRadera