Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 28 maj 2010


Det talas ibland om att vissa hästraser har tecken som visar att de inte blandats upp med en massa olika raser, att de inte har förädlats hur som helst enligt människans tycke och smak. Ett sånt kännetecken är zebraränder på benen.

Norska fjordingar har dessa ränder, vissa riktigt tydliga, andra har dem mer diffust. När vinterpälsen släppt sitt grepp kommer ränderna fram tydligare. Vissa fjordingar "mörknar" betydligt när vinterpälsen är borta. Det blir lättare för mig att se skillnad på alla fjordingarna i hagen. Okej, jag vet nog vilka skillnader jag ska titta på för att skilja dem åt, men ibland tar jag fel... Men en av dem, en gammal trotjänare, har en betydligt vitare lugg än de andra. Henne tar jag inte miste på om jag ser luggen :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar