Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 16 mars 2020

Sätt färg på den grå vardagen...

... om ni hamnar och sitta hemma på grund av diverse flunssor eller andra otrevligheter.

Alltid hittar man en kant på en tidning, eller den tomma baksidan på ett reklamblad, eller varför inte vända flinglådan ut och in när den blivit tom, så finns det mycket space att klottra på! :)

Jag skrev ju tidigare om att jag funderar på att sy en tavla. Eller sy på ett stramaljnät. Tavla blir det knappast. Snarare kanske en... hmmm... väska :).
Jag skrev om det för inte så länge sen (här - klick) och sen så ritade jag en bild på baksidan med tusch och nu börjar jag nästan ana hur det kommer att se ut :).
Kunde inte alls tro att jag skulle bli så förtjust i att sy stramalj!
Nåja, det håller kanske inte i sig så länge, men just nu är det helt enkelt svårt att slita sig från stramaljen och det spräckliga garnet jag använder :).

Men tillbaka till dagens bild. Måste verkligen söka reda på en pennvässare. Vissa av färgerna går inte ens att använda längre... om jag inte vässar pennorna. (Ja, jag skulle skriva "vässer" men stavningskontrollen hävdar att det heter "vässar", låter helt tokigt i mina öron...)

Sätta färg på vardagen, jag gick i en stormarket idag och kom på mig med att söka garn (nytt!!!) i en viss brun färg, det ena skulle vara "ekorrfärgat" och det andra skulle vara chokladbrunt... fick en tanke om att sy en annan stramaljtavla med hästmotiv... och eftersom det finns ett foto som jag tänkt på så är det speciella färger också som behövs... Skulle vara så roligt att testa...
Men jag vet det är svårt att få stramaljrutorna att stämma så det faktiskt blir snyggt också. Så det inte ser bara klumpigt ut.

Jag kan tänka mig att om jag börjar på det projektet så dör nog mitt stramaljintresse ut rätt fort, när jag märker att det inte blir till nåt...

Men så länge man har nåt intressant att fundera på så!
Hoppas ni hittar färger i er vardag, hemma eller på jobbet eller på promenaden eller... Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar