Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 10 mars 2020

Jeansgarn Rowan denim...


... blir till en jeanströja alltså... eller?

Det var loppisfyndat alltså.
Ett par nystan med banderollen på fastnade i min hand vid missionsloppiset.
Det lät intressant det där med "jeans", "denim" men så läste jag också att garnet bleks på samma sätt som jeansen.

Det var kanske en orsak till att nån lämnat in dem på loppiset.
För jag märkte när jag stickat en stund att på vänster pekfinger, där garnet hela tiden gnuggar mot fingret när jag stickar, så var det en blå rand.
Och mina händer inuti var tydligt blånande.
Okej, tur att jag märkte det nu.
Får inte lämna sticksömmen eller det färdiga plagget i närheten av ljusa kläder eller textilier överlag.
Och så måste jag minnas att tvätta det färdiga plagget först för att den mest överflödiga färgen ska försvinna.

Återstår att se vad det blir av detta garn...

Jag var sen efter ett par dagar igen in till samma missionsloppis och sneglade i garnkorgen och hittade plötsligt ett nystan till av samma kvalitet! Inte med banderoll men jag tror nog det är samma sort. Nyansen verkar aningen mörkare, men man vet ju aldrig med jeans som bleks... :).

Hoppas ni har nåt trevligt att sätta tankarna på mellan alla måsten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar