Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 18 mars 2020

Miljöavtryck med många pixlar...

... var det här. Och det är inget fusk med själva tassavtrycket, katten råkar ha många tår per tass :).

Det har blivit så att jag automatiskt kollar in kattspår på gården om det finns så kallad spårsnö. Det är så roligt att jämföra, försöka gissa vems spår det är osv.

Att det här är en katt med stora tassar förstår man. Men i övrigt är han inte särskilt stor. Jag hade tänkt jag skulle få bild på vår största katts tassar också, som jämförelse, helst på samma bild, men det gick inte. Men vänta, kanske jag hittar nåt... ett ögonblick...
Jo, här är vår bamsekatts spår, så näpet fina tassar. Men man ser ju inte storleksskillnaden då jag inte hade nyckeln på den första bilden...
Det där med pixlar som jag skrev om i rubriken, det tog länge att ladda upp de här bilderna fast de mest innehåller vit snö. Men tydligen så mycket köldsprakande kristaller så det ändå blev detaljrikt... Hmmm, vet inte hur datorn tänker det där, men det var nu en liten detalj jag lade märke till. 
Intresseklubben antecknar :).

Nu är det inte mycket snö kvar, för denna gång, men visst kan det komma spårsnö redan i natt i alla fall, lite minus och liten risk för nederbörd. Så kanske jag får fler spårbilder i morgon. Vem som sen har tassat på gårdsplanen. Kanske en hare som hälsat på vår kanin. Det brukar se ut som om han haft besök...

Nu är det alltså godnatt igen.
Jag fortsätter med stramaljen så får vi se om jag vågar sätta opp bilder sen.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar