Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 12 mars 2020

"Brodera" på min arbetsväska...

... gjorde jag bara för att... och fick blodad tand!

Det var så att handtagen på min linne(?)väska som jag har till jobbet hade blivit så nötta att de nästan gått av. Jag hittade chokladbrunt tyg (rester) att förstärka handtagen med (syns inte på bild) men så såg ju väskan lite lappad ut då.

Så jag kom på att sy nåt annat chokladbrunt också. Dels som handsydd kedjesöm längs med handtaget och den nya lappen, för att binda ihop det hela. Men så också några styng på väskans övre kant. Jag tyckte det var så roligt, kunde ha sytt/broderat över hela väskan. Men bomullsgarnet (rest det också) som jag använde var kanske nog lite för tjockt egentligen så man ser ju det blev klumpigt.

En annan gång syr jag nåt annat, nåt vackert :).
(Alltså nu igen börjar jag fundera om jag skrivit om det här förr... jag minns inte...Jag har så många gånger tänkt ut vad jag skulle skriva, till exempel när jag sitter i bilen på väg till jobbet, så nu känns det som om jag faktiskt gjort det förr... oj, oj, det börjar bli allvarligt det här...)

Hoppas ni också hittar nåt vackert, vackra färgkombinationer, som ni blir glada av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar