Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 13 mars 2020

Nysa i armvecket...

... har man hört många gånger den senaste tiden. Den här bäbisen snusar i armvecket...

Men han har nog missförstått det där talesättet för han väljer alltid mitt armveck att snusa i, inte sitt eget...
Han fryser helt enkelt om nosen.
Om det är kallt ute och jag sen släpper in katterna (de är alltid ute nattetid, finns många uthus att krypa in i, eller fähus) så är det inte alls omöjligt att jag sen småningom hittar honom invid värmeelementet med näsan intryckt under, upp mot elementet. Förstår inte hur han klarar av det när värmen är på för fullt...

Speciellt som liten märkte man bra när han kom in och det var kallt ute. Hans nos var illröd. Sådär sött...
Det stämmer fortfarande, så stor som han är, men eftersom nosen inte har växt lika mycket som han och speciellt hans mage, så lägger man inte märke till hans röda nos lika mycket.

Men det där med att snusa i mitt armveck är nog hans specialitet. Trångt ska det vara. Ibland försöker jag lyssna om han ens kan andas då det är så trångt och varmt, men jo, det fräser nog där inne i armvecket :).

Men nyser gör nog katterna helt öppet, utan att dölja det.
Fast det är sällan så det gör väl inget.

Hoppas ni inte behöver nysa eller hosta i armvecket. Håll er friska så gott det går!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar