Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 6 mars 2020

Vattna orkidérötter och ljusslinga i syltburk...

... är kanske inte att föredra.
Vet inte hur många gånger jag hejdat mig i sista stund när jag slängt några droppar vatten i kruka efter kruka efter syltburk... hoppsan...

Visst är de lite lika. Rörigt slingrigt råddigt i burk.
Och eftersom det är oftast sent på kvällen strax innan gonatt som jag kommer på att blommorna kanske skulle behöva nåt för att överleva så har jag redan liksom stängt av ögonen, skärpan, fokuseringen. Burk som burk.

Men som tur är måste jag ännu ha lite fokus när jag ska vattna orkidéerna eftersom burkarna är rätt trånga och häller man en halv centimeter åt nån sida så råkar man hälla på nåt blad eller nån tjockare rottråd och så spills hälften av vattnet på golvet. Så än har ljusslingan klarat sig utan mer än kanske en droppe eller två :).

Mindre och större utmaningar i livet alltså.
Avloppsproblem är lite större, fast slingrigt det också, när man ska försöka ta reda på hur rören går i golvet... hmm... mer om det kanske en annan gång.

Nu är det fredagkväll.
Och det betyder chill, sticksöm, nåt gott, en podd och kanske nåt annat...
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar