Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 9 mars 2020

Om man skulle sy en tavla...

... eller vad månne det blir av de här loppisfynden?

Missionsloppis var jag till igen. Och helt plötsligt slog mig tanken från ingenstans att jag kunde ta med mig hem de här och testa en idé.

Idén är allt annat än färdig.
Först visste jag att jag skulle använda random restgarn till att sy med.
Men sen började jag tänka i andra banor...
Och plötsligt hade jag vänt på den lilla tavlan och ritat ett eget motiv med tjock tuschpenna.
Så nu återstår att se hur mönstret börjar te sig...

Idéerna är säkert bra.
Ett problem är att det är rätt smått ändå, för en som jag som inte sytt smått på evigheter.
Vet inte ens om jag klarar av det utan förstoringsglas och extra lampa... :).

Och problemet med att idéerna ploppar fram så otroligt snabbt jämfört med i vilken takt jag får dem förverkligade. Ja, en ny sticksöm startade jag häromdagen, men att få den färdig även om garnet inte räcker till nåt stort... ja, jag ska berätta en annan gång, med bild...

Och så kom jag på att en gammal idé jag en gång haft på min to-do-lista, men som jag för länge sedan raderade, nu plötsligt ploppade opp igen med en kompletterande idé om utförandet... och materialet... ja, jag har lite problem med allt jag vill hinna med... lite adhd-stil över det hela, måste jag erkänna.

Nu ska jag i alla fall ta mig ut i storm och rusk och ge mat åt kaninen så får jag väl ta kväll och förbereda mig på att ta mig till jobb imorgon...

Ha det gott, och ha en bra fortsättning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar