Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 20 januari 2013

Amaryllis nummer två blommar nu! Nummer två alltså av de som tillbringat sommaren ute i trädgården. Det är deras tredje jul här, så jag är väldigt glad att båda faktiskt blommade! Ska det månne gå att få dem till blomning även nästa jul? Beror säkert en hel del på hur sommaren blir, regnig eller torr. För mitt vattnande är inte så hävt...

Men dagen förgylldes ändå mest av en liten ridtur på ridbanan i strålande vintersol och med gnistrande skog runtom! Jag och min trogna stallkompis :) tog en sväng till stallet för att se om det hände nåt där. Och till vår glädje stod två hästar där och väntade på nästa ryttare. Under tiden de väntade på att ryttarna skulle anlända fick jag och stallkompisen ta en liten runda på ridbanan. Jag red på samma fjording som måste stå ut med min barbackaritt senast. Den här gången hade hon sadel, så jag koncentrerade mig på att böja henne och få henne mjuk i båda sidorna. Ibland infann sig den "rätta känslan" (som jag fått känna av på de några ridlektioner jag fått i att träna hästen till bättre bärighet... eller hur man ska uttrycka det) så jag antar att nåt i alla fall blev rätt :). Fjordingen verkade också nöjd i det stora hela. Hon frustade en hel del och såg nöjd ut efteråt.

Ändå märkte jag att jag saknade det där pysslandet med hästen efteråt, ta av sadeln, rykta, föra till hagen... Allt det där rutinmässiga arbetet i hästens omedelbara närhet. Det ger så otroligt mycket! Kan inte alls förstå dem som bara kommer direkt till en lektion, sitter upp, rider, sitter av, går hem. Jag pratar ju nästan hela tiden också med hästen, berömmer, småpratar...

Hur som helst en toppen stallsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar