Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 30 januari 2013

Utanför fönstret yr snön och vinden viner in genom alla springor, och här är en bild på nässelsoppa! Bilden är gammal, nässelsoppan åts upp för flera månader sen, men...

... den där Kompostboken jag skrev om igår, av Ken Thompson, har fått mig att tänka vårtankar. Den är sprängfylld av information om kvävehalter och bra-och-dåligt-i-komposten och bygg-den-själv osv. Men boken är mer lättläst än jag trodde, och så innehåller den en massa meningar typ "men det går lika bra med selleri!".
Är du orolig för att...? ... ta det lugnt, du kan göra så här i stället.
Vill du inte...? ... det är okej, man kan lika bra göra så här i stället.
"Montera behållaren och återvinn därefter monteringsinstruktionerna genom att kompostera den."
"Skräppapper är lösningen på komposterarens problem." (Han ger tipset att riva sönder personliga kvitton och konfidentiella papper i remsor och sätta dem i komposten i stället för att oroa sig för att nån utomstående får reda på hur mycket man har på sitt konto :)...)
"Till slut, slappna av. ... Även om du gör allting fel blir det ändå, med tiden, en fullt användbar kompost." (Han menar, det är inte som när man tapetserar eller målat ett rum och misslyckas. Tiden jobbar på din sida och snart har du en fin kompost i alla fall!)

Så alltså Ken Thompson.
En positiv bok, informativ, uppmuntrande.
Nu ska jag nog sluta skryta innan han blir skyldig mig reklampengar :).

Det blev ingen stallstur idag, eftersom man knappt slipper fram i det här vädret, så då får man drömma om våren i stället. Hur det blir med porslinsmålningen i morgon, det vet man inte än... men i ett reklamblad som kom på posten idag såg jag ett intressant mönster, Arabias piilopaikka eller vad det nu hette... kunde kanske testas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar