Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 1 januari 2013


Hur ska man klippa en fjordingman? Det har många googlat på och kommit in på Mitthobbyrum.
Jag skulle kunna göra en ny fråga.
Hur ska man klippa en fjordingman, när det är minusgrader ute, snålblåst och man måste ta av sig handskarna för att kunna hantera saxen? Då undrar man om man inte ändå skulle skippa friseringen...

Idag  (eller igår, nu har jag faktiskt fuskat och skriver det här i förväg på nyårsaftonen, ett par minuter innan året är till ända) fick jag äran att korta av en fjordingman. Den blev inte så värst vacker och jämn. Men med tanke på vädret som är, fuktigt, regnigt, snöslask, och i kombination med en fjordingman som småningom borde klippas, så är det bättre att klippa så manen inte börjar tyngas ner, än att låta bli bara för att man inte riktigt tror på att man lyckas få ett bra resultat.

Nåja, jag ska inte ge goda råd om manklippning. Det får de göra som kan.
Men jag vill bara säga hur roligt det var. Att pyssla med en häst.
Det märkte jag sen lite senare också när jag satt i köket och drack en kaffe och undrade varför jag hade så smutsiga glasögon... jag hittade några centimeterkorta strån av fjordingman att plocka bort från mina linser och blev varm inombords av minnet från besöket i stallet.
Då man reagerar så, måste det ju vara terapi :).

Saken blev inte sämre av att jag fick vara med när stallskompisen tog en promenad med stallets minsta häst. En lugn gemytlig promenad på en liten väg genom skogen. Snöskotrarna hördes men visade sig inte alls på vägen. Småprat med hästen.
Terapi alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar