Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 27 januari 2013

Pappersros. Dagens pyssel. Material: Ett C5-kuvert från papperskorgen. Sånt där med grå insida.Som det kommer räkningar i. Och en tops. Mitt Hobbyrum har testat ett mönster som fanns på nätet. Tyvärr så minns jag inte var. Men det var en tjej som hade lagt upp instruktioner o allt för tillverkningen och fantiserade om att göra sin egen brudbukett av pappersrosor gjorda på boksidor ur någon favoritbok... med texten synlig alltså.

Här har jag vänt den gråa insidan av kuvertet utåt, eftersom jag tycker den är finast... Och så är jag inte alls säker på att jag gjort enligt beskrivningen, för jag klippte bara till lite olika stora delar, det som nu det lilla kuvertet räckte till, och så började jag fixa ihop det hela. Men överraskande resultat i alla fall! Av skräp :)! (Nu när jag funderar lite mer, inser jag att topsen inte alls passar i en ros... det skulle i stället ha varit flera smått hoprullade bitar av samma gråa papper i mitten, som en riktig ros har... det ska jag göra nästa gång!)

När jag nu försökte googla och hitta samma sida igen hittade jag också andra pappersrosor gjorda på olikfärgat papper, vilket också ger ett fint resultat! Bara hur man vill ha det alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar