Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 9 januari 2013

Yle2 har just inlett en dokumentärserie om Ypäjä Hästinstitut eller vad det nu heter på svenska. En halvtimme varje vardagskväll halv 8 får man lite inblick i hur det är att studera där och vad de får eller inte får göra tillsammans med hästar. Intressant! Men ett stort problem efter varje program är den akuta hästbristen som infinner sig genast man stänger av tv:n. Hästbrist som borde åtgärdas omedelbart!! :) Man borde ha ett ridpass inbokat varje kväll efter tv-passet...

Men, som sagt är det väldigt intressant att se vardagen där borta. Det är inte bara en dans med hästar. Det är mycket jobb också. Och besvikelser när allt inte blir som man tänkt sig. Många av eleverna är väldigt unga och har kanske svårt att ta vara på tiden på bästa sätt. Att bo på internat med främlingar är inte heller så lätt. Även om alla är mer eller mindre hästintresserade. Återstår att se om jag orkar följa med hela serien till slut. Det kommer visst 19 avsnitt totalt. Kanske jag blir så intresserad att jag söker dit, så 50+ som jag är! :)

Men i morgon är det porslinskurs-start i alla fall. Så nu ska här inventeras i vitt porslin!


2 kommentarer:

  1. Det skulle ju verkligen vara att sadla om! :)

    SvaraRadera
  2. Att inventera vitt porslin, ja :)! Det är väl i den här åldern man sadlar om, om man gör det. Jag har ännu inte kommit överens med mig själv på vilket sätt jag ska sadla om. Det finns en Leena Kurikka också, i Kurikka, som ordnar intressanta kurser ibland... Eller så far jag till grannens stall, vilket är enklare...

    SvaraRadera