Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 29 januari 2013

Kompostboken (inbunden) 
Det första vårtecknet, eller ett av de första, är väl nog att man börjar tänka på trädgård, kompost och sånt. Lånade denna bok från biblioteket idag, Kompostboken av Ken Thompson, bilden är från Google. 

Visst är biblioteket ett fantastiskt ställe! Bara att gå in och ta med sig nåt man finner intressant :). Och sen lämna tillbaka, helt gratis! Och för mig är det att sticka sig in om man har ett par minuter extra, eller inte :), och kolla in hobbyhyllorna (en hästbok eller porslinsmålning eller "sticka året runt"...), eller någon av ställningarna med bibliotekspersonalens urval, och plötsligt har man hittat en bok som man blir på gott humör av!

Har inte läst Kompostboken än, men den har många bilder och har stor text, så den kan man säkert ögna igenom rätt snabbt och troligen få en hel del tankar och idéer och har man tur är man glad och förväntansfull efteråt. I väntan på våren, alltså. 

Klippte bort amaryllisblomstänglarna (oj, vad mycket vätska det kommer ur dem!) och så vattnade jag lökarna lite ordentligare. De får vänta i fönstret på att få komma ut i trädgården till våren. 

Jag fick nog med mig ett par hästböcker också, från biblioteket. Så jag kan få lite inspiration inom det området också. Såg gårdagens Ypäjä-avsnitt i repris idag, missade det igår, som fortsättningsvis handlade om praktikanternas jobb ute i verkligheten. En av tjejerna praktiserade hos en hovslagare och fick lite råd om hur hon skulle stå för att sko en liten ponny, som ju inte kan sträcka sina ben så långt åt sidan. Hovslageri kräver verkligen god fysik! Förutom en massa tålamod och lugn genom hela arbetet. Intressant att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar