Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 23 januari 2013

En väska virkad av mattrasor, en bild som jag haft förr. Men den får illustrera dagens text här i Mitt Hobbyrum.

Jag kikade nämligen in på bloggen vform den 22 januari 2013 och hittade en intressant version av vävda stolsdynor som är "färdigt vadderade"! Låter intressant! Och blev verkligt fint! Kul med nya idéer och att man så här via bloggar har möjlighet att ta del av dem. Samma blogg är i övrigt också positiv och trevlig att titta in på då och då, och så är det så många fina naturbilder! Både fotade och målade! Jag blir alltid inspirerad att göra nåt själv...

Mitt Hobbyrum går lite på sparlåga, känns det som. Beror det månne på att en del julgardiner ännu borde bytas till andra, eller att jag fått för lite hästdoser den senaste tiden?

I morgon sitter Mitt Hobbyrum i alla fall på porslinsmålningskurs och målar stora snötyngda granar på en liten porslinskopp. Tänkte jag. Eller så blandar jag till lite pennfärg för stiftspennan och börjar designa egen porslinsburk med porslinslock, som jag impulsköpte på ett varuhus i stora stan söderut häromdagen. Burkens lock har en tätningsring för att locket ska vara tätt, så locket får förbli vitt, men på burken kan jag plita ner vad som helst och hur mycket som helst.

Vita ytor, penslar, färg och några timmar. Det betyder att man mår bra i Mitt Hobbyrum :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar