Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 28 april 2012

Ibland hinner man inte med det man vill, då får man göra som fjordingen på bilden, drömma om hur det skulle ha varit om man hunnit. Eller så säger man lugnande till sig själv, lite senare får jag nog tid till det där också, men just nu finns det för mycket annat i vägen. Om jag väntar nån dag så finns det bättre tid, och då kan jag njuta fullt ut. Det skulle bara bli stress om jag försökte hinna med allt nu.

Man får ibland stanna upp och diskutera med sig själv. Komma överens, argumentera för och emot, motivera, inspirera, kanske köpslå. Om jag gör det här nu, som hur som helst måste göras, så kan jag med gott samvete göra det där andra senare i dag, och låta mig vara nöjd över mig själv en stund.

Maria Österåker har gett ut en ny bok, Lev mer på mindre, som handlar lite om det där att ta det lite lugnare, inte stressa upp sig, eller andra, och att unna sig att vara nöjd över mindre. Hon har en blogg också, här, där man dessutom kan provläsa lite ur hennes böcker... I bloggen slänger hon också fram olika idéer som hon och hennes familj testat på, eller tänker testa. Tillbaka till självhushållning. Jag tror bestämt att jag som barn hört min far påpeka det där många gånger, att det bästa vore om man kunde gå mer tillbaka till självhushållning... Han skulle kanske ha gillat Maria Österåkers funderingar...

Nåja, just nu är jag rejält hästsjuk. Mätaren står på noll och minus. Men vad hjälper det när annat står i vägen. Snart... (Alltså som förtydligande: jag är inte sjuk på att skaffa häst, som så många är, jag har bara brist på hästkontakt... )

Och så kliar det i fingrarna att sätta igång en mass-sådd likt den jag gjorde i fjol. Tömma ut olika blomfrön i "köttlådor" och se vad som kan tänkas komma upp... Mitt miniväxthus har jag inte ännu plockat fram, undrar om det ens går att sätta ihop mer. En investering i ett nytt, ca 20 euro, skulle väl inte ruinera mig heller :)...

Men kanske det blir glass ikväll och så ett gladavappen-gripenbergskorsord! Inte fy skam det heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar