Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 14 april 2012

Visst behöver även påskgräset klippas ibland, för att hållas snyggt!
Och så kan det, om det är långt, även friseras lite om man vill.

Vill ni se Easter-Jedwards? Om jag får in ett positivt svar i kommentarform, så ska ni få se den snygga Easter-Jedwardsen, vet dock inte vilken av de två, de är ju rätt så lika...


Ja, alltså, det här är inte Easter-Jedwardsen :). Det är vår kanin som helt klart njuter av att känna in alla vårdofter! Snart får hon chans att hoppa och skutta runt i det gröna. Tills dess får hon hålla till godo med surrogat. Som t.ex. idag efter påskgräsklippningen så fick hon äta allt det gröna som klipptes bort. Alltid lika gott! Grönt doftar gott på våren! Sen blir man van och känner kanske inte ens doften...

Såg där ute igår att krokusarna nog snart visar sina blommor, och scillans djupblåa blommor sprider sin enkla skönhet, även utanför blombänken. Men idag är det så slaskigt, vått och ruggigt, så jag med min flunssa håller mig nog inomhus, inte nån kameradag ute... Men vill man "dricka in" lite vårkänsla så kan man öppna dörren ett par sekunder och lyssna in fågelkörens intensiva övning...

3 kommentarer:

  1. Vet inte vad en Jedward är? Edvart har jag något minne av, men äsch nu blev det ju inte positivt - men två negativa (inte) blir väl positivt? ;)

    SvaraRadera
  2. Absolut! :) Och nu fick du en förklaring i mitt inlägg också! Intressant med såna där fenomen som blomstrar upp och blir nåt stort och sen, vissa, försvinner om nåt år. Så länge de är färska, spontana brukar de vara trevliga, sen kommer avarterna... Men nu fick jag det också att bli negativt? Så jag avslutar med att gå och koka kaffe (visst liknar det här ett facebookinlägg nu :) ?)!

    SvaraRadera
  3. Ja, men var är "gilla"-knappen - så skulle det bli hur positivt som helst. ;)

    SvaraRadera