Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 16 april 2010

Om man inte hinner gå ut i solen, kan man sitta i ett fönster och se hur solen får allt att glittra annorlunda. Jo, jag vet nog att dammet syns också desto bättre, men det hör inte hit :).

Man kan också inventera sitt garnförråd och konstatera att man verkligen inte borde köpa mer.

Jag gick inte förbi garnbutiken idag heller. Det blev lite mera reagarn. Bara för att färgen var så vacker. (Jag har den där idén i huvudet...) Så det blev en lösglass mindre i sommar igen :).

Det pratas om vintage överallt. Det är en gammal idé.

Min mamma lärde mig att tänka vintage. Av gammalt gör man nytt. Så gjorde man då, mest för att det blev billigare så. Nu finns det butiker som köper in gammalt, gör nåt nytt av det och säljer dyrt ...??

Men i mig finns tankesättet djupt rotat. Det ger glädje. Skaparglädje. Hand-arbets-glädje.

Som att göra nåt av det man hittar ute i skogen, eller i trädgården. Det som andra tycker är skräp kan bli nåt fint. Skaparglädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar