Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 9 april 2010

Ännu en regnig dag. Vår. Och fågelkvitter överallt.
Efter vår kommer sommaren. Med blåklockor och grönska överallt. Att fota och måla akvareller av.
Sen bildas frön. Överallt.
Jag gjorde ett misstag igår. Eller kanske inte. Var in till en blomsteraffär. Kollade in fröpåsarna där. Gick ut med några i handen... Betalade ungefär vad en stor lösglass kostar, hade väl sju påsar i handen... Lite spenat, lite blommmor, lite bönor... Nåt välbekant och nåt nytt. Man kan ju hoppas att nåt lyckas :).
Kollade in mineden-bloggen (mineden.blogspot.com) och såg ett trevligt tips på planteringskrukor av tidningspapper (om jag förstod saken rätt). Måste prova det! Sen kom jag att tänka på pappershylsor som ju hela tiden finns i nån roskis... kanske man kunde prova dem som planteringskrukor också? Det går ju att klä över dem (med nån av de otaliga fina bilderna man nån gång klippt ur tidningar och som samlats på hög...) så blir de prydliga.
Jag förstår inte dem som säger att de inte har nåt att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar