Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 13 april 2010


Snart är det dags för små sommarbuketter. Men inte riktigt än.
Som följande väntar jag på att ormöga ska börja visa sina knoppar. Jag hittar knappt bladen än, men jag vet att knopparna helt plötsligt finns där en solig dag.
Jag har sått de första fröna. I wcpappershylsor. Fåse om det funkar som jag tänkt.
Lite senare ska jag så silkesblomma (atlasblomma), som överraskade mig så totalt i somras med sin skira, fantastiska och envisa blomsterprakt. Blomsterböna ska jag också så, och ... och ... och...
Hittade en utmärkt kandidat till planteringsbord i en gömma. Gammalt, speciell design, med skåp under och ... Men det är lite som Askungens balklänning: jag ska bara skrubba lite där, spika lite där och så ska jag... oj, är klockan så mycket, dags att se till att man får mat i sig och att de som behöver det kommer i säng i tid... nåja, vad är nu en bal på slottet, kanske jag ändå inte skulle lyckas med mitt projekt... Och så har man ändå den där bilden i huvudet hur helt fantastisk bordet skulle bli med lite fixning...
Vi får se.
Möjligheten finns.
---
Måste bara lägga fram en tokig idé: Mitt i trädgårdssäsongens början hittade jag en handarbetsidé i mitt huvud! Ska söka lämpligt garn. Nåt som är behagligt. Nåt vackert. Sen ska jag sticka... nej, jag tror jag ska virka... nåt till hösten!!!

1 kommentar:

  1. Hallo där!! Vilken underbar bild du har där!
    Och va roligt om du hittat en planteringsbords-kandidat ... du får så lov att visa bilderna sen så får den joina min samling ;D

    SvaraRadera