Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 6 april 2010

Det regnar ute. Överraskande? Nej, men överallt plaskande :).

Bäst att hålla sig inne i värmen, kanske man hittar en katt som sover sött och som är beredd att börja snurra så där gosigt så fort man rör i den. Den sover nog i gungstolen, kan jag tänka mig. Sen när man börjar slamra i köket tittar den sömnigt upp för att kolla om det är matkoppen som slamrar eller bara nåt som är för människorna.

Innan det började regna riktigt ordentligt hann vi med en stallstur. En liten. Alltför liten, men bättre än ingenting. Lite vinterpäls tog vi hem. Och lite stallslukt.

Tog fram min gamla trädgårdsdagbok igår.

Intressant läsning, fast jag skrivit det själv :). Mindes inte alls vad jag hade gjort och planerat och tänkt då i höstas. Nu minns jag lite bättre. Var jag planterade det ena och det andra. Och varför just där. Läste också varningarna: försök inte med tomatfrön! Tror inte jag bryr mig. Jag köper nån liten "onödig" fröpåse och låter i stället bli att köpa de dyra lösglassarna i sommar! Jag klarar mig med 50 cents glasstrutar, men jag vet inte om jag klarar mig utan misslyckade tomatplantor :). Nåt ska man ha att oja sig över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar