Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 17 april 2010


Det som först ser ut som en blek gul knopp blir sen en skir gräddvit (och rosa?) drottning. Jag hoppas att aklejan har överlevt sin första vinter här. Flyttade hit den senaste vår, en liten ynklig planta, från de blomrabatter jag rensade som barn. Blev först besviken när den såg ut att bli gul, inte min favoritfärg precis. Men den gjorde mig glad. Många gånger om. Varje gång jag kastade en blick ut till det hörn i trädgården där den stod, så liten som den var (ca 12 cm), så blev jag varm inombords. Tänkte på föräldrarna, hemmet, barfotasomrarna...

Sen gör det inte så mycket just idag att det snöslaskar och blåser kalla vindar. Allt har sin tid. Snön också. Och nordanvinden. På med vinterjackan igen, snart är den längst inne i skåpet igen, minst sex månader! Men du har väl vårkläderna i beredskap, våren är överraskande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar