Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 28 januari 2014

Orkidéerna skulle nog passa i porslinsmålningskursens motiv- och inspirationslåda.
Färgerna är skira och formerna intressanta att måla.

Men på dagens kurs blev det kattpäls och morrhår. Jag började äntligen ta itu med den två år gamla halvfärdiga "stamtavlan" med tre katter i rätt nedstigande led :). Förstärkte färgerna i pälsen och "lyfte upp" katterna lite grann från ytan genom att skugga bakgrunden en aning.

Ännu ska jag fixa en ram, måla alltså, eftersom det hela finns på en kakelplatta med ram, en fin rektangulär form. Sen blir det att bränna och se vad som ännu behöver fixas innan den sista bränningen. Jag märkte att jag var på målarhumör idag. Roligt att det råkade vara just på kursdagen :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar