Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 1 januari 2014

Ännu en man att klippa idag.
(Här kör vi med gamla bilder i brist på vackert vinterväder ??)
Börjar förstå varför jag har lite värk i höger arm och strax bakom axeln. Klippte en tjock, lång fjordingman idag. Stod mest på tå hela tiden eftersom hon inte ville sänka sitt huvud lika länge som jag behövde klippa. Och så stod jag dessutom en bit ifrån, ifall hon skulle få för sig att flytta hovarna onödigt nära mina fötter :).
Så en annorlunda stretchning blev det. Resultatet var inte alltför vackert, men i dagsljus går det att finslipa manen sen, när man vilat nån dag :).
Gillar det där putsandet och borstandet och fixandet av man och svans.
Närkontakt. Bara det inte blir alltför nära kontakt vad gäller fötter och hovar, förstås... :)

Gick några rundor på ridbanan med henne sen. Märkte att hon var styvare i vänster varv. Precis som när man rider henne. Förstås. Ridbanan var fin idag. Som mitt i sommaren, fast utan det dammiga då. Mjukt och bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar