Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 14 januari 2014

Tröjan blev en halsduk. Och vad är bättre just nu i -20 graders köld än en varm tät halsduk i stället för en gles tröja :)!

Det var ju så att jag hittade billigt garn av okänd sort på ett loppis. Inte så mycket, men så det ändå skulle kunna räcka till nåt vettigt. Så jag började på en tröja-väst-nåt. Men en smart typ i familjen föreslog att jag skulle vira det hela runt halsen i stället, och voila! En tubhalsduk! Som verkligen varit i hård användning nu ett par månaders tid. Och så enkel att tvätta då den torkar så snabbt :).

Äntligen ett projekt som jag börjat på, velat över och rivit upp, börjat på nytt, och äntligen fått färdigt. Och, framför allt, haft nytta av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar