Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 19 januari 2014

Dags att låta de sista bitarna av taket försvinna...
.. eftersom det ju redan är snart en vecka efter tjugondag knut.

Men det var ju först igår som jag fick ut det mesta av tomtar, granbarr, julgardiner, änglar, krubban, julljus, fönsterstjärnor och allt vad man nu plockat fram inför julen. Det känns riktigt konstigt, nån timme, sen är man helt van igen med allt det vanliga. Och så får man förbereda sig på att hitta nån bortglömd tomte eller ängel ännu efter nån vecka eller så, eller nån gång vid midsommar :).

Plötsligt finns det inga pepparkakor, inget extra kaffebröd i frysen, inget som påminner om det som var. Förutom amaryllisarna då, förstås, som ännu inte riktigt velat visa nån knopp. Och så snön och kylan, förstås. En riktig vargavinter på gång.

4 kommentarer:

  1. Hittade ännu ett pepparkakshjärta som vi delade på till kaffet. Gardinerna får vara uppe till påsk - åtminstone. Frustande mattor finns inte här, men det låter nog trevligt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst :), men frustande hästar är snäppet trevligare... lite mer levande än mattorna :)!

      Radera
  2. Ni har ju alltid något gott i frysen när man kommer, så ni är ju aldrig utan...:) Ut och fryyys .... buuuuhhh... hoppas det gick bra i stallet??

    Lotten

    SvaraRadera
    Svar
    1. I stallet är det nästan alltid trevligt, så man märker inte så fort att man fryser. Och igår fick jag ju lite friska upp mina kunskaper från hästmassagekursen när jag hade en stor finnhäst att öva på :), så handskar behövdes inte just då! Men gott i frysen, ja, jag köpte faktiskt jäst idag, ifall...

      Radera