Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 6 januari 2014

Dags att anmäla sig till porslinsmålningskurs igen. I en liten by kan det bli för lite deltagare men man får hoppas på att nån i grannbyn hänger med på en eftermiddag med färg och klirr i porslinet :).

Vitt porslin har jag ju nog tillräckligt av i och för sig, men sen när det blir att plocka fram "godisskålar" till julbordet t.ex. har man ändå för lite av de där precis lagom stora... Konstigt. Kanske man borde handla lite mer i alla fall? Nä, jag bara skojade :). Fast läraren brukar alltid ha med sig lite smått och gott i porslinsväg, och råkar det vara en gullig skål så kan det ju hända att den hamnar i egen korg med hem sen för att få nån kattbild på, eller nån blomma, eller bara nån snirklig girland...

Återstår att se, alltså, om kursen blir av. Har en katt-tavla som fortfarande, efter två års väntande, är halvfärdig. Det råkade sig så (ifall jag nu inte har berättat storyn förr) att det var en så kallad stamtavla, med kattunge, kattmamma och kattmormor på samma. Men så försvann kattungen, eventuellt var det en rovfågel som for iväg med den, och då miste jag humöret att måla den. Men nu på senare tid har jag träffat en katt vid grannens som är såååå lik den försvunna kattungen, och även om det är säkert att det inte är vår kattunge, så har kontakten med den charmiga katten fått mig att vilja fixa tavlan klart i alla fall. Vår kattunge hade ett så speciellt sätt att charma, som också den här grannens katt har, så... Fåse om jag lyckas måla ett projekt klart!

... om kursen blir av alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar