Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 30 januari 2014

LITEN KVINNA I KINA av Alan Burgess 
I Mitthobbyrum kan man sitta och läsa böcker också, fast det finns halvfärdiga handarbete både här och där. 

Nu senast fick jag tips om en gammal bok från 1958 :). Jag sökte på biblioteket som hittade den i grannstadens magasin. En tjock bok skriven utgående från faktiska händelser i Kina i första halvan av 1900-talet..

Liten kvinna i Kina av Alan Burgess. 

Den kunde ha handlat om en person i min egen släkt. En som rörde sig i samma trakter vid samma tid, ungefär. Därför måste jag helt enkelt läsa igenom boken. Och den var fängslande, rolig, hemsk, brutal, allvarlig, komisk - kanske som livet kan vara? Att en liten människas små göranden och enkla envishet kan ha stor inverkan på ett stort lands invånare. Nåja, jag ska inte filosofera över boken. Sök den i någon bibliotekskällare :) om det låter intressant!

Så Mitthobbyrum har fått sig en tankeställare. Hälsosamt med tankeställande böcker :).
Sen kunde man kanske också skriva nåt själv, om det skulle vara så att det fanns tid mellan stickor och garnnystan och ryktborstar. Lite som att lägga i skrivbordslådan, som den här bloggaren. Om man inte vill skriva en hel bok förstås, och publicera på nåt förlag...

Nåja, kanske nån gång... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar