Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 12 juni 2013

Föltider för många. Den här krabaten är nog några år gammal vid det här laget men man minns med hjälp av bilder...

Sen växer de opp och deras egna personligheter kommer fram allt tydligare. Väldigt intressant att iaktta och märka vid hantering hur olika hästar kan vara som ändå växt upp på samma gård.

Och så har vi ju mammornas humör då, som skiftar alltefter vilken dag det är .Och nu pratar jag fortfarande om hästar :)!
Fick möjlighet att lite träna den gamla fjordingdamen igår. Ibland har hon dåligt humör vid hanteringen, men till 99 % är hon samma lugna fjording på banan oberoende humör. Igår hade hon en bra dag. Inga sura miner, ingen vresighet. Jag tror hon hade semester, som jag, och iddes inte bry sig i sånt som hon annars kunde vara irriterad över. När jag kliade henne under pannluggen, vände hon sakta sitt nedsänkta huvud mot mig så att jag skulle fortsätta lite till. Jag tänkte: nu skulle hon ha världens chans att ge mig ett tjuvnyp. Men hon fortsatte njuta. Och sen på banan var hon lyssnande och lydig, även om hon också sa till när hon tyckte nåt var på tok :). Vilket jag respekterade och försökte förstå och i stället lurade henne att göra nåt annat.

En terapistund, och alltid lär man sig nåt nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar