Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 17 juni 2013

Fjording på grönbete. Sommarblå himmel. Gräset grönt. Vinden skön. Sommarlov.

Mitthobbyrum tillbringade eftermiddagen/kvällen vid stallet. Det blev att hämta hästar från grönbetet - alltid sån speciell känsla att gå där i gräset i den stora hagen, plira med ögonen mot solljuset: vilken var det jag skulle ha nu då? Och så att hälsa på dem som kommer fram och undrar vad man har för ärende. Och sen att se till så det inte blir bråk på väg till grinden. Och naturligtvis en sväng förbi vattenbaljan ifall hästen behöver få ta en klunk först. Jo, hon var törstig idag. Ordentligt. Så hon fick dricka i lugn och ro. Jag hade ingen brådska.

Sen en ryktning, lite koll om hon hade många insektsbett, och så ut på ridbanan. Banan var fuktig och så där lagom. Inget damm, inte för våt. Toppen. Men hästarna har just precis fått börja gå på grönbete, slukar säkert gräset alltför ivrigt, äter kanske lite för mycket, och blir lite dåsiga sen när det blir jobbdags. Så jag fick jobba lite extra för att väcka fjordingdamen idag. Men hon var nog sen väldigt positivt med. Och fick sen efteråt avsluta med en lugn ridlektion innan hon fick ta kväll. Det blåste så där lagom. Inte just alls otyg i luften. Bara en geting som ibland trodde vi var en blomma, men han fick sig några gånger med spöt i luften så han gav sig av mot lugnare marker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar