Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 4 juni 2013

Ska månne bonsaiträdet få se de vackra klematisblommorna vid sin fot också i år? Ser inte bra ut... Men jag vet att klematisar kan se helt utdöda ut tills de helt plötsligt en dag skjuter skott och knopp och blommar...

Jag kan ju inget om såna där nya blommor. Och har märkt i trädgården att vintern var besynnerlig. Kattfoten dog ut (om det inte går som för "gladidag-bloggen" (länk finns här nere i min "favorit"lista), att kattfoten dök upp på ett helt annat ställe...), taklöken som var så överdådigt fin ifjol orkar knappt lyfta upp ett par blad, nejlikroten som brukar lysa så eldig har bara några få futtiga blommor, kärleksörten visar just och just ett livstecken, fjädernejlikan är bara hälften av sitt forna jag, medan mossfloxen bara ca 20 cm från kattfotens plats mår så finfint som aldrig förr, och alla aklejor har finfina knoppar nu runtom i hela trädgården, också mina speciella favoriter: gulvita drottningaklejan, den mörkblå från komposten och så nykomlingarna MrsScott...

Naturen är förunderlig, och man kan aldrig vara säker på vad som händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar