Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 6 juni 2013

Bergklinten dog ut, syns inte alls, men den blommade så fint ifjol, och jag tog frön.
Nu har jag ju försökt sätta fröna i massådden, men hur ser de månne ut när de kommer upp?
Och kommer de alls från frön?

Jag har skolat om idag. Lite egna tagetes, lite dorotea (tror jag, om det nu inte är strandkrassing, eller var det kanske prins Gustavs öga... :)! ), och lite krasse som jag inte trodde skulle komma upp så jag bara slängde fröna i en "köttlåda". Nu har jag planterat i enkla diskreta krukor som jag sen kan placera ut här och där i blomrabatterna där det ser tomt ut. Eller så kan jag sätta krukorna i nån trevlig ytterkruka, som jag troligen fyndat på nåt loppis, och sätta på nån lagom synlig plats som ett blickfång. Enkelt. Visst. Men kan bli en fröjd för ögat mot höstsidan, när mycket annat har slutat blomma.

Nävor in my life, skrev jag om ifjol. Jag kollade deras boningsplats idag. Blodnävan kommer vackert, skirt och buskigt. Den lilla i mitten syns däremot inte alls, än. Den hittade jag ju i ett hörn av trädgården bland vanligt gräs och ogräs. Fåse om den alls kommer. Men när jag lite rensade och flyttade på stenarna idag så såg jag ett par pyttesmå nya plantor av nån slags näva. De är så söta på nåt sätt de där flikiga bladen :). Jag placerade skyddande stenar runtom de små för att kunna följa med vad som händer sen :). Små billiga nöjen, men oj, så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar