Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 10 juni 2013

Det är måååndag morgon... sjöng visst Povel Ramel i tiderna, men himlen är blå och sommarvärmen sådär lagom så kanske man orkar göra nåt ändå. :)

Håhåjaja, håhåjaja, oj, va det blåser i träna ida... sjöng visst Sven Ingvars i tiderna, men det blåser sådär lagom idag tror jag, så inte myggen hela tiden är alltför närgångna.

... och så tänkte jag mig en tredje passande sång i raden, men eftersom jag tänkte på jordgubbslandet som jag kunde ta itu med lite grann såhär på förmiddagen, så kom bara den här sången för mig :) :
Gubben i lådan, gubben i lådan, vad har du för dig, sover du...

Jag är visst lite trött efter gårdagens kalasande :), roligt var det och sådär lagom "barnsligt" med lekar och skojigheter och trevligt sällskap...
Bäst att återkomma när jag är lite mera "vaken" :)!

Då kanske jag kunde berätta om de fantastiskt söta minirosorna som kom till huset igår, som fått sova i växthuset inatt eftersom det tänkte bli lite på kallare sidan.
Eller så berättar jag om att jag inte "tallsåpade" aklejorna tillräckligt, eftersom så många knoppar torkar bort. Igen.
Eventuellt/hoppeligen blir det en stallstur idag, i  något skede. Då har jag kanske nåt hästigt att berätta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar