Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 15 juni 2013

Ge mig ett handtag...
... som inte blir trött av att dra upp ogräs av modell större :), som inte får värk till kvällen och som inte darrar när man ska lyfta kaffekoppen :).

Mitthobbyrum befann sig utomhus idag, igen. I ett av trädgårdens skräphörn. Jag skulle bara kolla att de små sembratallarna inte drunknar och blir nertrampade när de inte syns så bra i det höga gräset. Så jag drog upp lite ogräs runt dem och placerade ut stenar som stoppmärke för ev. gräsklippare. Det slutade med att hela skräphörnet rensades och jag började på allvar fundera på att göra nåt annorlunda av hörnet.

Vissa blommor kunde jag "ta fram" bland alla blommor som sprider ut sig utöver sin lott. Och så kunde man fixa en gång mitt genom allting, kanske placera ut nåt udda stilleben. Saken är den att alla blommor i det här hörnet är ganska storväxta så det skulle kunna bli bra med en bred gång, kanske ett litet staket...

Roligt att fundera på nåt nytt sådär mellan varven! Trädgård ska helst vara roligt, terapi!

Sen hade jag ju hittat fyra kungsljus just i skräphörnet. Jag hade lagt dem i krukor tillsvidare så jag skulle hinna fundera vart jag ska placera dem. Nu fick de sin plats i en stor gryta ut mot vägen. De blir ju ganska utmärkande möbler i sig, även om blommorna inte är så väldigt vackra. Sen tänkte jag plantera lite mindre blommor framför kungsljusen, kanske nån av min egna uppdrivna tagetes, prins Gustav eller kanske solros...

Hade ju fått en kruklilja till morsdag. Nu planterade jag henne i liljehörnet. Framför dagliljorna, Crimson Pirate och Lollipoparna som varit där från förr. Hoppas krukliljan skulle klara sig, även om jag inte har stora förhoppningar på våra breddgrader. När jag gjorde plats för krukliljan märkte jag att lollipoparna faktiskt blivit fler till antalet! Vad roligt! Hoppas de klarar av att blomma också!

Mithobbyrum trivdes i blåsten och regnhotet. Men det märks i kroppen nu efteråt att man stått krokig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar