Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 16 juni 2013

Lilla vilda nävan som jag hittade ifjol i gräsmattans skräphörn... Jag undrar om jag vågar tro att de små nya plantorna som nu kommer upp på samma ställe skulle vara av samma näpna sort... Återstår att se :).

Hamnade i det andra skräphörnet idag också :)! Det som jag skrivit om i ett par inlägg bakåt. Jag anade våldsamma myggattacker och bromsarna var alltför närgångna så jag hade lite bråttom. Krafsade upp en fyrkant ca 1x1 m stor, mellan blommorna i föredetta morotslandet. Där sådde jag rödbetor, dels på band dels vanliga, av ett gammalt frölager jag hade. En liten bit bort, i samma föredetta morotsland, hackade jag upp en halvmåneformad :) bänk mellan blommorna och en begynnande myrstack (?) och sådde morot. I båda bänkarna satte jag också resterande rödlök som jag hade köpt att sätta. Lite ska jag väl bråka med myrorna :)! Eller kanske de gillar lök? (Om jag minns ska jag fixa foto, det ser lite festligt ut där med bänkar mellan tuvor och blommor. Hade ett liknande rutverk där ifjol, men nu är det ännu mera på skoj.)

Efter att ha varit inomhus en stund, svalkat mig, och fått myggor och bromsar bort från hår och öron, så tog jag en titt på min skogsruta där jag sått morot. De kommer fint i gamla rutan. Den nyare rutan fick bara gamla morotsfrön så där syntes ingenting. Jag sådde snabbt nya frön och rensade båda rutorna. Löken som också fanns där kommer fint. Och när jag nu liat ordentligt runtom så får de mera ljus och näring också. Annars är där bara nässlor och hundlokor som tar åt sig allt. Måste bara minnas att vattna med gödvatten sen i de små rutorna mellan blommor och myror, så det orkar växa, det som ska växa där.

Återstår att vänta och se vad det blir till. Tills det börjar synas något kan jag ju alltid fundera på blommor i stället. Kanske placera ut någon av de små blomplantorna i nån tråkig del av nån blombänk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar