Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 22 juni 2013

Massådd å precisionssådd... :).
Så här ser det ut i mitt favorithörn i trädgården just nu, en detalj av det.
Mitt bidrag till öppna trädgårdars dag... jag vet det är först i augusti, vi återkommer kanske till det :).

Högst upp syns den fina dahlian från ifjol, hon som bodde i potatiskällaren i vintras, helt utan tillsyn. Nu kommer hon så vackert och kraftigt. Knölarna höll på att spränga plastkrukan hon var planterad i så hon fick en liten lerkruka i stället. När hon behagar börja blomma ska jag söka en specialplats åt henne. Tills dess får hon hållas i "barnkammaren" där jag minns titta till henne då och då.

Under dahlian till höger syns krassen som fått olika krukor som sen ska placeras ut på nåt tomt ställe i trädgården.

Nere till vänster om krassen syns massådden "köttlådan" som redan mist en del av sina ursprungsinnevånare. Därifrån har jag plockat en del penséer, en del tagetes, en del som jag inte än vet vad det är :). Om ni ser en konstig "pinne" nerstucken i köttlådan så är det en potatisskalare utan skaft. Den har tjänat ut sin tid som potatisskalare och får nu bistå som planteringspinne, men eftersom den är rätt så vass får man vara lite försiktig så man inte river av rottrådar. En träpinne i samma format skulle vara betydligt snällare mot växterna.

Längst ner har jag sått i små sålådor, precision :), där fanns det strandkrassing, kina-aster, prins Gustavs öga och nåt annat. En del av det har inte alls kommit upp (??), en del har jag flyttat över i större burkar.

Sådd i väldigt liten skala, men så roligt så! Terapi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar