Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 4 februari 2012

Man kan googla på vad som helst. Virkad fjädernejlika, t.ex. Men utgående från att fjädernejlikan ser ut som på det här fotot, hur i hela världen ska man kunna virka till det då? Har någon faktiskt virkat en sån? Man kan tänka sig att kanterna blir någon förminskad version av den metod man gjorde "flossakuddar" förr i världen... ? Men lika liten och skir som verklighetens blomma blir det nog svårt att åstadkomma. Med någon tunn silkestråd kanske, vad vet jag.

Virkad fjädernejlika har någon nångång googlat på, och hamnade här... Blev den fin? Var jag till någon hjälp?

Hur som helst: fjädernejlikan väntar jag att få se också i sommar, i mitt stenparti, tydligen någon gång samtidigt som den gula fetknoppen "förgyller" gräsmattan i det torraste hörnet av gräsmattan.

På pappersfronten inget nytt. Men fick ett tips om att hemmagjort papper passar bra att måla akvarell på. (Tack för det tipset, syster :)! ) Nu när jag tänker efter har jag nog läst om det, men har ju satt akvarellgrejorna rätt så långt in i hobbylådan... "på hyllan" så att säga, i väntan på bättre tider...
Måste kanske ta fram akvarellfärgerna ändå och testa, fast jag har porslinsfärgerna på första plats just nu. Lite akvarellpenseldrag på papper ska väl gå, medan jag planerar vidare på min katt-tavla i porslin, med tre generationer kissemissar...

2 kommentarer:

  1. Dotra som hörde på sidan om kommenterade senare att det nog skulle bli fint, men det är nog ingen lätt sak att måla akvarell på hemmagjort papper, det suger så bra opp, så det är svårt att få detaljer. Vad vet jag, jag målar ju inte. Virkar inte fjädernejlikor heller, men *tömar* virkade jag igår. :)

    SvaraRadera
  2. Okej, ett annat alternativ jag har är att virka en liten blomma och limma fast... fast det vet jag inte heller om det lyckas... i alla fall trevliga saker att "grubbla" på, som att virka tömmar...

    SvaraRadera