Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 27 februari 2012

På tal om fjordingar och träning...
Vill man se "finska bilder" och youtube-klipp på fjordingträning så kan man kolla på en finsk blogg med mycket i bildväg. En ung dam i övre tonåren tränar en ung fjordingdam på 6-7 år, alltså också på sätt och vis i tonåren. Hur blir det då när två tonåringar möts och försöker samarbeta? Ibland blir det lite körigt, lite bus, lite "jag vill inte", lite "jag vägrar"... vem vet inte hur tonåringar är :)? Den här bloggen tycker jag hittills varit intressant att följa med, både motgångar och glädjeämnen. På filmsnuttarna tycker jag också det märks att samarbetet gått framåt, sakta men säkert, och sånt gör mig åtminstone peppad att fortsätta min egen lilla träning.

Här är adressen, och var lugna, bilderna och filmerna är universella vad gäller språket :)!

http://kilokirsikoita.blogspot.com (direktöversatt ungefär: ett kilo körsbär :)...)

Med tålamod går arbetet framåt, ger träningen resultat, och mitt i allt kanske man märker att man fått en av de bästa vänner man kan ha, en fjording som litar på en, som vill lyssna, som vill komma när man "ropar", som älskar att samarbeta...
Utopi? Vet inte, har aldrig haft en egen häst, kommer troligen aldrig att ha en. Men de som finns i min närhet vill jag samarbeta med så långt jag kan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar