Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 18 februari 2012

Snön yr och stormen far iväg med en alltför stor del av middagen ut ur hagen. Bara att vänta på nästa dukning då, eller knapra på en julgran kanske?

Fjordingkontot för min del har äntligen fyllts på lite. En kort ridtur igår, med uppmjukande stallsjobb efteråt. Och idag också en dagenefter-mockning, för att låta musklerna mjuka upp sig lite.

När folk pratar om lyx, så hänvisar de ofta till något exklusivt, dyrt, kanske en södernresa, eller varför inte en kryssning med en stor båt med massor av restauranger och boutiques... eller en tur till en stor stad med stort utbud både av matställen, caféer och allehanda specialaffärer.

När jag tänker på gårdagens stallsrunda, inklusive vinterpäls på handskarna efteråt, så kan jag inte beskriva det på nåt bättre sätt än med ordet "lyx".

Ridningen gick inget vidare om man söker efter ett tydligt resultat, så egentligen blev den en miss. Men eftersom det var länge sen sist, och jag vet att ridrädslan kan slå till när som helst, och jag har dålig kondition och usel balans, och ändå, trots allt detta, så ville den gamla fjordingdamen för det mesta lyssna till vad jag sade, hon ville trava fort när hon själv fick bestämma var :), hon försökte förstå mina oklara hjälper och suckade nöjt efteråt när jag med några lugna "handtag" masserade hennes rygg efteråt. Jag var bara så otroligt nöjd, jag också, efteråt. Vi har återupptagit kontakten. Bara vi inte låter den "gamlas bort" sen igen, utan fortsätter lite då och då...

Lyx alltså, mitt i snöstormen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar