Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 3 februari 2011

Med den här bilden vill jag bara konstatera att våren är på kommande!!! :) Härligt med fjordingar, vinter, rimfrost och vacker snötyngd storskog!!!

Hämtade potatis ur potatiskällaren häromdan, råkade se en plastpåse som jag visst hade stoppat ner några blomlökar i nån gång i höstas. Tog opp dem, friserade bort allt det torra, och märkte att här kommer det narcisser ur varenda knöl!!
Inte för att jag vet hur jag ska sköta dem för att de ska börja blomma (kanske nån kan ge nåt råd?) men fina nya skott var på kommande, så jag placerade dem på ett fönsterbräde så jag kanske minns ge dem lite vatten nån gång.
Deras kompisar, några krukor till, hade jag ju planterat ner i jorden på olika ställen i trädgården, måste kolla i min trädgårdsdagbok vart de hamnade, men jag har inga stora förhoppningar om att de ska klara sig... Men den som lever och har ögon får se!

1 kommentar:

  1. Blommorna i jorden har det väl skönt och bra nu, de har ju tjockt täcke på!
    Men som sagt, den som lever får se och de oväntade blommorna är ju särskilt trevliga att få se. :)

    SvaraRadera