Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 25 februari 2011

Jag köpte den. Hästfocus januari 2011. Där fanns en intressant bild, som kunde anses identisk med bilden på mitt tidigare inlägg. Den bild som jag har visat två gånger redan. Jag citerar texten i Hästfocus: Att det vilar snö och frost på hästens rygg är ett gott tecken som tyder på god isoleringsförmåga.
Alltså som ett hustak mitt i vintern, om det finns mycket snö där läcker ingen värme ut, om det däremot finns stora kala fläckar, så finns det "hål" i isoleringen som värmer vinterfåglarna i stället...
Om man sen jämför de här rimfrostiga hästryggarna med den ljuvliga värme som strömmar ut från dem när man rider barbacka... Naturen är fantastisk, djuren är gjorda för att vara ute, utan annat täcke än det naturliga, de olika pälslagren som tätar, värmer och isolerar...

Sen kan de förstås nog må bättre av ett vindskydd om det är vindar som idag... och om de inte har en skog nära intill, eller en husväg strax på andra sidan staketet, som ger lä.

Och så kan de må bättre av en extra portion hö, för som Hästfocus poängterade: det är som en vedkamin, ju mera ved man slänger in, desto varmare kamin. :)

Men jag trivs bäst inomhus idag. Det blev hönökakor för hela slanten på förmiddagen. Fåse hur de smakar, länge sen sist jag bakat dem. Och den där mjölblandningen blir olika för varje gång, lite efter humöret... Det var mycket råg och flerkorns -humör idag :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar