Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 24 mars 2010

En liten vintersemesterdag...
... just idag, när det är - 20 grader på morgonen, strålande solsken, och prognosen visar närmare 0-strecket mitt på dagen.
Vad ska man göra för att må bra?
Lite nytta, för att lugna ner samvetet, lite halvnyttigt småplock, och så nåt väldigt trevligt, avkopplande, med stort terapi-innehåll.
Ska bli spännande att se vad jag lyckas med. Eller om jag hittar någon av dotterns trevliga hästböcker och försjunker mig i den tills halva dagen har gått... :). Sånt har hänt. Men då får man förstås lägga allt det på "terapi och avkoppling" -kontot.

Åtminstone är en ridtur inbokad på eftermiddagen. Det kan tänkas sporra mig att stänga datorn snabbare än vanligt och i stället göra lite nytta.
Måste förbereda mig på att se ut som en halv häst själv när jag kommer från ridturen. Det är helt otroligt vad mycket vinterpäls som lossnar av dem nu!
Och så måste jag lite förbereda mig i tanken för vad jag ska träna. Det är återigen så länge sen senaste ridpass, så jag får nog hålla mig till basic: sitsen, inte störa hästens rörelser, vara följsam, mjuka tygeltag, tydliga men inte motstridiga hjälper. Oj, jag har en hel del att tänka på!

Men nu ska här tvättas kläder och fixas köttbullar... tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar