Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 26 mars 2010

Det ska sås påskgräs. Inte för mycket i år, men tillräckligt för att några ägg ska rymmas där och nån liten gul kyckling. Inte för tidigt heller så man får klippa och klippa...
Fick sånt där grövre påskgräs på posten. Det ska jag testa i en lite större kruka.
Det vanliga påskgräset ryms i de små kopparna från ifjol.

Sen ska kaninen få smaka. När påsken är över. Eller när man i alla fall hamnar att klippa gräset eftersom det mot förmodan växte alldeles kollossalt!

Och plötsligt märker man att det är vår, vissa gardiner är för mörka, någon gammal blomma ska slängas, de blommor som lever ska rensas och planteras om...
Det är våren som känns i fingrarna. Den finländska, sega våren!
En liten träning inför trädgårdspåtandet. Så naglarna är vana med det "jordiska" sen när det riktigt börjar.

Jag planerar en inventering, igen. Nån dag när det skvalar och regnar där ute och man inte vill släpa ut sadlar och träns i vårflödet. Så jag sen får vara ute i stallet med gott samvete när det blir bättre väder!
Det gäller att planera klokt för att få må bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar